Uppdatering!

Hej bloggen! Nu är det verkligen dags för en uppdatering!

Först tänkte jag berätta lite om min utställningsdebut som gick av stapeln den 21/11 i Åtvidaberg. Det var jag, matte och mattes kompis Anna och hennes Bracco Italiano "Rosso" som körde mot Åtvidaberg tidigt en morgon. Hussarna låg kvar hemma och sov:) När vi kom fram var där massor av hundar och jag blev allt lite förskräckt till en början. Reste lite ragg och skällde ut en stackars parkeringsvakt. Efter en liten promenad fick jag och Rosso lägga oss i en bur och där somnade vi sött. Så var det då dags att entra ringen och jag skötte mig mycket bra. Visade snällt tänderna för domaren och travade glatt runt i ringen! Jag slutade som 2:a Bästa tik med följande kritik: "Utmärkt typ och storlek. Välskuret huvud. Utmärkta proportioner. Välvinklad fram och bak. Vacker hals. Stram rygg. Välburen svans. Rör sig väl från alla håll. Utmärkt temperament. Välsvisad." Matte var så stolt! Så var det då dags för Rosso och han showade loss ordentligt och slutade som BIS-R!! Stort grattis!!

Vi har även testat lite spår med en rådjursklöv. Jag var dock mycket misstänksam till att ta den där klöven i munnen. Först när den preparerats med lite köttbullar vågade jag mig på att ta den. Det tränar vi vidare på!

I helgen som var fick jag och Rosso galoppera runt på stranden vid Askimsbadet. Det var underbart skoj! Vattnet stänkte omkring oss och vi var två mycket trötta hundar samma kväll.

Nu är det inte långt kvar till jul och jag och matte kommer att åka upp till Dalarna för att fira hos mattes föräldrar. Då får jag också träffa min favorit cockerspaniel Limerick. Den 7:e januari är det sedan dags för My Dog!! Och senare i vår är jag anmäld till kurs i allmänlydnad (jag som är så lydig, förstår inte hur matte tänkte där??!!) och agility! Blir eventuellt en till utställning sista helgen i januari! Mer om det längre fram!

Hej så länge!! Just det, lite nya kort kommer upp vilken dag som helst så håll utkik!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att höra ifrån min kompis Sandy.

du var ju jätteduktig på utställningen har jag hört. Skulle också vilja vara med men min matte tror att jag är lite för gammal, bara för att man är litet grå om nosen!!! Nej nu ska jag krypa ned i min korg och sova. Ha det så bra, vi syns och hörs i jul. Matte hälsar till matte Johanna och husse Filip.

2009-12-13 @ 22:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0