Klubbmästerskap i Linköping


I lördags deltog jag på KM i Linköping. Första grenen var Freestyle och där deltog 9 ekipage. Jag och matte hade övat in ett program till låten "Underbart" av Kalle Moreaus och Orsa Spelmän. Matte fick dock improvisera ihop nya rörelser då jag inte riktigt var med på noterna.  Det var ju så mycket intressanta dofter överallt så bitvis var det lite svårt att fokusera på uppgiften. Men vi samlade ihop 63 poäng och fick följande kommentar av domaren: "Nosar lite okoncentrerat. Bitvis superbra! Musikaliskt. Snyggt". Det räckte till en 4:e plats!







Efter Freestylen var det dags för Agility! Vi deltog i nybörjarklassen och där fick man två chanser på samma bana. Första varvet ledde till en diskning då jag fick för mig att hoppa ett hinder från fel håll=) Omgång två tog vi oss runt banan med X antal fel. Men runt kom vi=) Och matte var nöjd och glad! Vi kom på en fjärde plats av sju ekipage.











Slutligen vill vi säga ett STORT GRATTIS Anna och Rosso som blev klubbmästare i Lydnad och knep silver i Agility!

Anna (husses syster) med sin Bracco Italiano "Rosso"

Nu kämpar vi vidare med massor av träning och ännu mera kärlek=) Nästa tävling blir Agility den 2/10!

/Sandybus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0